marți, 19 aprilie 2016

Adrian Melicovici, comunicat de presă-avertisment


În atenția opiniei publice 

Dragii mei cititori și compatrioți, în ultimele zile, au apărut în spațiul public, e adevărat, restrâns, anumite afirmații și acuzații denigratoare la adresa mea, nejustificate și bineînțeles, imposibil de dovedit în fața legii. Acest comunicat nu are nicio legătură cu cineva din județul natal, Dâmbovița. Inclusiv pe profilul meu personal au apărut diverse comentarii răutăcioase și voit provocatoare cărora eu nu le-am dat curs cu răspunsuri. Nu mă cobor la asemenea nivel. Din fericire, destui prieteni m-au avertizat și unii dintre ei, inclusiv dintre cei care îmi sprijină evenimentele culturale, au primit mesaje jignitoare la adresa mea dar mai ales la adresa românilor care trăiesc în străinătate.
Avertizez cu tot respectul și hotărârea pe cei care se dedau la asemenea gesturi înjositoare că nu voi sta deloc pe gânduri să le cer socoteală în fața instanței de judecată și chiar în aceste momente deja am făcut un demers solicitând opinia câtorva avocați din țară sau din străinătate. Pe baza probelor mele, martori sau scriptice, toți au spus la unison că oricare complet de judecată din lume, democrat și independent, îmi va da dreptate și că pot cere despăgubiri morale. Să-i văd eu acolo, în fața judecătorilor, cum jură eventual cu mâna pe Biblie că tot ce vor spune e "adevărul și numai adevărul" și să suporte consecințele propriilor afirmații.
Precizez că în calitate de scriitor, nu mă aflu decât în competiție cu mine însumi și că din punctul meu de vedere este loc pentru toată lumea în spațiul cultural de oriunde. Mai mult, nu m-am înjosit niciodată să atac vreun confrate din lumea scriiturii cu afirmații nedovedite sau de altă natură. Dimpotrivă, în ultimii ani, am promovat în revista fondată de mine sau în materialele mele jurnalistice, zeci de români iar numărul mare de articole promotoare ale talentului și priceperii multor scriitori sau poeți ori români cu statut social diferit (diverse meserii, gesturi, acțiuni prin care s-au afirmat), stau mărturie clară a unui altruism personal la care am apelat întotdeauna. Cine mă acuză pe baza unor afirmații sau articole amatoriste de plagiat, va trebui să dea socoteală neîntârziat în fața legii. Afirm cu tărie că în viața mea nu am plagiat textul cuiva în romanele sau poemele mele. Mai mult, cărțile mele se bazează în totalitatea lor pe fapte și întâmplări reale, cu personaje reale ori pe propriile mele povești de viață. Cât despre poemele mele, ele au văzut majoritatea lumina tiparului, sunt sub incidența drepturilor de autor iar cele câteva nepublicate, sunt sub incidența Legii 8/1996 și a DDR. Mai mult, voi acționa în justiția democratică de oriunde pe oricine îmi plagiază vreun text personal, indiferent de natura sa, fără indicare explicită a sursei ori autorului.
Nu sunt mâhnit de ceea ce se întâmplă ci decis să îmi fac dreptate cu ajutorul legii ori de câte ori și fără întârziere am ocazia și alt motiv care de astă dată mă bucură este faptul că doar un om fără nicio valoare nu este jignit de persoane care ori nu m-au cunoscut, ori n-au știut să mă cunoască ori nu m-au văzut în viața lor. Inclusiv persoanele pe care le bănuiesc că se folosesc de interpuși ca să mă jignească vor răspunde în fața legii dacă vor exista dovezi clare în acest sens și vor primi o citație direct la ușa lor din partea avocaților mei.
În încheiere, pot să adaug că este absolut rușinos, lipsit de etică și mai ales caracter să acuzi pe cineva în public de lucruri neadevărate, în văzul copilului său, al familiei sale și al prietenilor săi. Asemenea gesturi lipsite de fundament și mai ales de bun simț, ca să nu spun le condamn cu fermitate și mă voi apăra ori de câte ori este nevoie prin toate metodele legale pe care le am la dispoziție. Nu împiedic pe nimeni să facă ceea ce fac eu, să scrie cărți, să își creeze evenimente ori să facă reviste socio-culturale. Ba chiar îi susțin pe cei cu asemenea inițiative. Cât despre materialele prin care am demonstrat că mă ocup să fac lucruri frumoase și unde numeroase nume de români, mai ales simpli, nu doar scriitori sau asociații au fost datorită scrierilor mele în centrul atenției, acestea le pot oricând readuce în atenția oricui și în spațiul public. Ele există și cei despre care am vorbit cu pasiune și frumos se mai pot bucura odată de sufletul pe care l-am atașat articolelor mele scrise despre ei. 
Cu respect, scriitor Adrian Melicovici, Italia, 19.04.2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu