luni, 2 mai 2016

Un elev de 15 ani din Moreni s-a calificat in faza nationala la 4 olimpiade scolare



Un elev in varsta de 15 ani din Moreni, Dambovita, s-a calificat in faza nationala a patru olimpiade scolare: matematica, fizica, informatica si atrofizica. Ionut Savu este elev in clasa a IX-a la Liceul "I.L. Caragiale" din Moreni, profilul matematica-informatica. El s-a calificat pentru prima data in faza nationala a unei olimpiade scolare in clasa a VI-a, cand a luat mentiunea de onoare, iar un an mai tarziu a fost primul pe tara, potrivit Digi 24.

Ionut Savu este la a patra calificare la Olimpiada Nationala de Fizica, a treia la cea de Informatica, si prima la Matematica, respectiv Astronomie si Astrofizica. 

"Inca de cand eram mic ma pasiona felul in care functioneaza lucrurile si ma tot uitam la diverse documentare. Tot timpul mi-am dorit sa stiu mai multe, sa descopar eu anumite lucruri. De-abia dintr-a V-a, a VI-a, am putut sa aprofundez. Vreau sa fiu cat mai bun la ceea ce-mi place mie, la fizica si la matematica in principiu si asta ma determina sa concurez cu alti elevi de varsta mea si sa fiu printre primii", spune Ionut Savu.

"Intr-a saptea deja era capabil sa dea bacalaureatul, pentru ca intre timp invatase si electricitatea. Cred ca era singurul care putea sa ia 10 la bacalaureat. Ionut se remarca prin faptul ca de-abia ii dadeam problema si gasea imediat solutia, adica o rapiditate extraordinara de a gasi raspunsul", spune Gabriel Chisulescu, profesorul de fizica al lui Ionut Savu.

"Cred ca ar trebui sa putem face cu totii mult mai mult pentru astfel de copii. Ar trebui sa fie motivati financiar, ca pana la urma acolo ajungem, mai mult si poate ca, plecand de la exemple de astfel de elevi, multi alti elevi, care sunt si ei inteligenti, ar munci mai mult si ar avea rezultate mai bune", spune si Sorinel Dumitrescu, profesorul de matematica al lui Ionut.
SURSA:Hotnews.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu